maandag 20 juni 2016

Dag 15 met de boot naar Bodo en het vasteland



Vanwege je weet het wel, heb ik m'n routes en plannen een beetje gewijzigd.
Ik ging normaal van A terug naar Svolvaer en van daaruit de ferry naar Skutvika nemen.
Dit is veranderd van A naar Bodo met de Ferry van 10.30hr.
Ruim tijd dus om uit te slapen, het achterwerk eens wat rust te gunnen, en vandaag eens niet teveel kms rijden.

Vanaf hier gaat het enkel nog zuidwaarts en huiswaarts, maar ik heb nog tot Zondag.
Ik heb nog enkel op de planning staan, de Snowroad, de atlantic road, Trollstiggen en de preikstolen.
Oh ja en de Rv 17.

Rond 9hr stond ik in Moskenes aan de ferry naar Bodo. Ruim op tijd dus, het was droog en had tijd zat vandaag.


Eerst nog even naar A geweest voor een kleine ochtend wandeling en deze foto


en dan aanschuiven, allé ja, vooraan gaan staan in de 2de rij aan de Ferry.

Rond half 10 kwam er een jonge dame de ticketjes verkopen, om 10hr was de ferry daar en om Half elf waren we aan het varen. 4hr tot in Bodo. Dus rond 15.30hr aan de overkant.

Tijd om regelmatig de oogjes wat dicht te doen, een paar koffiekes te drinken, en te wachten.
Ik had ook wat kunnen lezen, maar m'n boek zat onderaan in m'n bagage.

Na de aankomst in Bodo, vlug de drukte uit, gaan tanken en dan de Rv 17 opdraaien.
Wat kan ik ervan zeggen......... motorparadijs zeker ?

vandaag nog een goeie 150km gereden om uiteindelijk in Reipa, dit hutje te vinden naast de Rv 17.
Ik heb hier het kleinste hutje ( 20m²) groot. Gratis Douche en Wifi. De keuken is in de kelder onder de receptie, dus moest ik m'n kookstel niet boven halen vandaag.
Ik heb de afgelopen weken soms meer betaald voor heel wat minder. Onthoud het maar moest je hier passeren.


Tot morgen..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten