vrijdag 17 juni 2016

Dag 11 op weg naar Tromso


Deze ochtend met een stralend zonnetje het hotel in Alta verlaten en op weg naar Tromso.
In Alta is er ook het Alta museum, waar er rotstekeningen te zien zijn. Dit museum staat op de lijst van werelderfgoed van de Unesco. Het lag op m'n route en ik had ruim tijd om dit te bezoeken.
Het is een wandeling van ongeveer 90 min als je alles rustig wil bekijken, maar rondslenteren in je moto pak is niet zo evident, ik heb het meeste gezien, en was rond op 1hr. Tja ben een beetje een cultuurbarbaar denk ik ;-)
Alleszins mocht je in de buurt zijn, ga er dan eens heen, tis de moeite.






Na dit beziek kon ik dan echt vertrekken. Zoals gezegd was het weer goed, het was droog en niet te koud. Kmoest nog een stukje over de E6 en ben dan de 882 opgedraaid richting Oksfjord, een weg die eindigd aan een haven van de Hurtigrutten. En omdat ik er niet verder kon, mocht ik dezelfde weg terug, maar dat was weerom geen straf. Dan terug via de E6 waar ik wat verder weer een mooie zijweg inging, maar deze werd op een gegeven moment onverhard, ongeveer 20km. Ook leuk en af en toe spannend als je achterwiel wat heen en weer wiebeld op de losse gravel.





Nadat ik terug de 6 was opgedraaid was het uit met het mooie weer en begon het te regenen.
Ook meteen tijd voor een tankstop en middageten. De felste buien zijn gepasseerd tijdens het eten, dus dat viel wel mee, maar ik moest nog een eindje rijden.

 
Dit was  ergens onderweg in de regen, en het was er weer friskesEn in de regen slinkt het tempo toch een beetje. Onderweg dan maar inkopen gedaan, en dan op zoek naar een hutje voor de nacht.
Ja het kan niet alle dagen luxe zijn in een hotel.
In een zijweggetje van de 6 vond ik dit.



De laatste foto heb ik de volgende ochtend genomen, het was droog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten