dinsdag 7 juni 2016

Dag 2 Oslo tot Lappe (Zweden )


Vanochtend vroeg opgestaan, rond 6hr, Ik had de chaos de avond ervoor gezien aan het buffet, en wou zeker bij de eerste binnen zijn om te gaan ontbijten op de boot.
Gelukkig viel dat allemaal mee, en kon ik na het ontbijt nog wat naar boven gaan om te kijken hoe deze cruiseboat de Oslo Fjord binnen vaart.

twas hier en daar smallekes.

Om Half 10 ben ik dan met m'n bagage terug naar de moto gegaan, en was er bij de eerste bij om de moto los te maken zodat ik tijdig klaar stond om van het schip te gaan.
Uiteindelijk kon ik om 10.30hr de terminal verlaten en m'n eerste km op Noorse bodem maken.
Zo snel mogelijk weg uit het drukke Oslo, en na een 20tal km begon het plezier.

Uren van voorbereiding en routes maken zullen vanaf nu hun vruchten afwerpen.
Alleszins de eerste route voor vandaag was er eentje van 490km.
En toch waren het bijna allemaal mooie stukken weg. Ik waande me soms in Luxemburg, mooie slingerende wegen in een golvend landschap. 1 stuk weg volgens m'n babbeltrees gps was 63km. Met bijna geen stukje rechtdoor, op en neer links en rechts slingerbochten. Het Schaamhaar van de nieuwe banden is eraf ondertussen ;-)


en dit was ook één van de zichten onderweg.



ondertussen gebeld naar de Camping waar ik een Hytter had geboekt dat ik later zou zijn dan 17hr.
Ze hadden de sleutel in een enveloppe aan de deur van de receptie geplakt.
Uiteindelijk bleek het een kamer te zijn in groter gebouw naast de receptie.
gelukkig kon ik de moto netjes aan m'n kamer parkeren.



Op de Site van Booking stond dat deze camping een restaurant had, dus had ik niks gaan halen om te eten. Wat bleek, resto was gesloten. Dichtstbijzijnde dorpje waar ik misschien iets kon eten was volgens iemand van de camping op 1 mile. 10min te voet zij die dame. het dorp bleek op 12 km te liggen. gelukkig had ik nog even navraag gedaan bij een passant op de baan.
Dan maar een pakje instant Noedels klaargemaakt.
Morgen heb ik weer eten op de Boot naar Helsinki, dus daar moet ik me geen zorgen in maken.
De komende dagen toch iets beter plannen denk ik zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten