zaterdag 18 juni 2016

Dag 13 naar Andenes



"Morgen een kort ritje naar Andenes waar ik ons Ann gaan zien."

Met deze zin eindigde ik gisteren, wist ik veel...................

Heeft de nr van de dag er iets mee te maken, ik weet het niet, maar vandaag, wat kan ik zeggen.............. wat een dag...
Deze ochtend rustig ingepakt want er stond immers een kort ritje op het programma. En ik moest maar om 15hr in Gryllefjord zijn voor de ferry naar Andenes.
Dus om 9 pas op de moto en rustig binnendoor langs mooie fjorden en baantjes op weg de Ferry.
Het regende vandaag voor het eerst s'morgens, das even balen, maar ja je neemt dat erbij, je zit per slot van rekening in Noorwegen.
Een mix van mooie baantjes en uitzichten kwamen voorbij en onder de wielen.




ik ben zelfs Piwies tegengekomen ;-) (tja ons Ann noemt da zo )



enkele tunneltjes


en nog wat uitzichten




En dan ben je om 14hr ruim op tijd aan de Ferry naar Andenes




en dan krijg je daar te horen dat door het slechte weer en de Wind op zee, de Ferry van 15hr is afgeschaft, en dat die van 19hr misschien zou varen, maar misschien ook niet.
Daar sta je dan, 1.40hr varen, maar dat gaat niet met de moto, dus gokken of de ferry van 19 vaart ??? das nog 5 hr wachten en kans dat het niets word, of rechtsomkeer en een omweg nemen en via de weg naar Andenes. Ik had er een Hotel en de Whalesafari geboekt. En ons Ann zat daar op me te wachten.
De kaart geraadpleegd enkele notities gemaakt, efkes nog voltanken en vertrekken dan maar. Want op de tijd dat ik daar moest wachten plus de ferry tijd, was ik ook aan de overkant.

Op het moment dat ik vertrok in Gryllefjord was het even droog, dus eerst dezelfde weg terug en dan richting Lofoten en Vesteralen.
Het omweggetje was uiteindelijk 440km lang plus de rit van s'ochtends erbij, had ik een totaal van ruim 700km op een dagje in de regen. En nee er zat geen autostrade bij.
Uiteindelijk kwam ik om 20.15hr aan m'n hotel.
Eerst afladen, douchen, en dan eten, ik had ondertussen behoorlijk honger.
Ann ook verwittigd dat ik was aangekomen, en na het eten maar ne goeiendag gaan zeggen in haar hotel.

Ondertussen is het bijna 24hr en ga ik mijn beddeke is opzoeken, want morgen

Whalesafari.

tot morgen..................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten