maandag 20 juni 2016

Dag 14 Whalsafari in Andenes


Vandaag héél goed geslapen, en toch op tijd opgestaan, want ik moest tijdig klaar zijn voor de Whalesafari.
De groep van Nordic, waar Ann samen met haar moeder Rita met meereisde was al ter plekke.
Daar kregen we te horen dat door het slechte weer de Boot niet zou varen, net zoals gisteren de ferry en de boot ook niet heeft gevaren. Héél jammer natuurlijk, maar ja, niks aan te doen, dan maar enkel het bezoek aan het Whalecenter.

Afscheid genomen van Ann en Rita, en dan op weg richting A ( met een bolleke boven ) uitgeproken als eu of zoiets.

Wederom een mooie rit over de Vesteralen en de Lofoten. Door m'n avontuur van gisteren heb ik één en ander aangepast aan m'n routes, want ik had al een deel hiervan gereden gisteren.
Dus vanuit Andenes langs de andere zijde van het eiland richting A vertrokken.


Vervolgens de 82 gevolgd om via Sortland richting Melbu te gaan. Daar kon ik dan de overzetboot nemen naar Fiskebol op de Lofoten.


Aan deze veerboot ben ik dan de eerste Belgen op de moto tegengekomen.
Een praatje met gemaakt tijdens de overtocht en dan gingen we elk onze eigen weg.

Na deze Ferry kom je op de E10 die eindigd in A, en eerst richting Svolvaer gaat.
De gids van Nordic had me gewezen op een dorpje Henningsvaer, en omdat zeker even te bezoeken.
Ik heb dat ook gedaan, mooi en gezellig visserdorpje, maar vooral weer die weg er naar toe, een paradijs met de moto, zo een prachtige uitzichten en bochtjes. Maar eerlijk gezegd, de hele E10 tot in A is een motorparadijs om te rijden. Jammer dat die mobilhomes en sleurhutten af en toe in de weg rijden ;-)




Onderweg nog verschillende mooie zichten, maar je kan helaas niet voor elk zicht stoppen voor een foto, je zou 3 weken extra nodig hebben om rond te geraken.



en dan kom je uiteindelijk rond 17.30 aan in


een mooi dorpje op het einde van de E10 en de Lofoten.

S'avonds dan mezelf eens goed verwend met een etentje in een gezellig restaurantje


Maren Anna, mocht je er eens in de buurt zijn.......... spring er eens binnen. Ik heb het ook maar ontdekt omdat ik daar de sleutel van m'n kamer moest gaan afhalen. Het ligt op 3km voor A in Sorvagen.

Morgen naar Bodo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten