woensdag 22 juni 2016

Dag 17 Naar Trondheim en verder....


Deze ochtend om 9hr vertrokken van op de camping in Mosjoen.
De E6 zou vandaag mijn reisweg worden, want tussen hier en Trondheim is er niet veel te zien, en dus kon ik vandaag wat km's maken richting Zuid Noorwegen.
Ik had gisteren nog wat opzoekwerk gedaan ivm Trondheim, en heb besloten om deze stad niet te bezoeken, maar gewoon voorbij te rijden.

Dus na zo een kleine 400km's kwam ik in echt druk verkeer terecht rond Trondheim. Meteen ook m'n eerste File van deze vakantie. Met die dikke kont van de Strom tussen de auto's gaat iets minder vlot dan zonder koffers en bagage. Uiteindelijk reed er een Noorse Biker voor me, en ben die dan maar wat gevolgd. Je mag hier blijkbaar op de Busbaan de file passeren. Lekker veel plaats dus.

Onderweg enkele tunnels doorgereden waar heel wat smog in hing, geen pretje als motorrijder.
Na Trondheim nam de drukte weer wat af en moest ik de E39 richting Kristiansund gaan volgen.

Vanaf dan werd het weer leuker rijden, alhoewel de E6 van tijd tot tijd ook wel best ok was om te rijden. Op deze E39 ben ik dan op zoek gegaan naar overnachting, de eerste plaats waar ik stopte vroegen ze 950NOK voor een Hytter, ik heb daar vriendelijk voor bedankt, dat is ongeveer 95€.
Uiteindelijk ben ik in Halsa terecht gekomen, en heb ik kamer genomen in een soort van Motel. Ook wel prijzig maar wel dik in orde, met Wifi, Badkamer en Ontbijt.
Ik kon er ook Avondeten, en heb me dan een Biffsnadder besteld. Best lekker.

Daarstraks toen ik voor m'n kamer zat te lezen begon m'n buurvrouw tegen mij een uitleg te doen en vragen te stellen. Ik zij tegen de vriendelijke oude dame dat ik geen Noors sprak, enkel Engels. Maar ze bleef maar babbelen tegen mij. Ik verstond er geen snars van.
Alleszins, het is hier rustig  en ik heb een goed bed om in te slapen.

Morgen begint de pret hier in de Northwest van Noorwegen, nl de Atlantic road, en de Trollstiggen staan op het programma.

hieronder nog enkele foto's van onderweg



Deze was bij het verlaten van het Noordelijke deel van Noorwegen op de E6





Morgen het vervolg................................


Geen opmerkingen:

Een reactie posten