zaterdag 11 juni 2016

Dag 6 naar de Kerstman


Vandaag naar de Kerstman in Rovaniemi. Gisteren via booking maar een Hotel gezocht en meteen geboekt. Waar een smartphone toch allemaal goed voor is ;-)

Deze ochtend rond half 9 afscheid genomen van Bompa Camping, en vertrokken via de E63 richting Rovaniemi. De rit van vandaag zou maar een 300km zijn, dus ik had tijd genoeg. Bompa camping had me nog gezegd dat het warmer ging worden. En ik had m'n wintervoering en extra laagjes aangedaan. Hij had gelijk, het werd vandaag zo een 14graden.
Vandaag ook kennis mogen maken met wegenwerken in Finland. Macadam weg, keien in de plaats. Bordje erbij van werken, en 50km per uur. Rechtstaan op de motor is dan de beste optie, laat de strom maar grommen, en een beetje met de kont zwiebelen, zo gaat  het het beste om deze stroken te nemen. Sommige waren zelfs 2 a 3 km lang. Ondertussen reed ik op de 83 en reed ik rond 13.30hr over de Poolcirckel.
Eerst maar even het Hotel opzoeken en Bagage afladen, zodat ik rustig naar Santa Village kon rijden.
Wat een luxe, 20m² kamer, slaapzolder, badkamer, keuken, sauna, terras, Flatscreen en WIFI
En dat voor maar 70€
Hotel Ounasvaara chalets, licht aan de voet van een skigebiedje, en zicht op de skischans.




Deze namiddag dus naar de commercie ten top. Santa Village, op de poolcircle. Ach je bent hier en dan moet je het toch gezien hebben nietwaar.





na dat bezoekje terug naar het m'n challet en omdat het no vroeg was eerst de loopschoenen nog eens aangetrokken en ben ik een toertje gaan lopen. Ik schat dat ik toch zo een 8km heb gelopen, bergop en af, tis wat anders dan bij ons in ons vlakke land. Nadien nog rustig een Saunake gedaan.

Morgen gaan we weer verder noordwaarts in de richting van Kirkennes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten