zaterdag 11 juni 2016

Dag 5 tot ergens in de buurt van Suomusalmmi


Op de camping was er gelukkig ook een keuken, waar ik deze ochtend mijn ontbijt had genuttigd.

Om half 9 Finse tijd, het is hier een uurtje later, zat ik terug gepakt en gezakt op de motor.
Droog weer, maar bewolkt. Ongeveer 8gr. We zijn volop Noordwaarts aan het rijden, en de route loopt een beetje gelijk met de kronkels van de grens met Rusland. Enkele keren dicht bij de grens geweest. De wegen zijn licht slingerend, goede kwaliteit glooiend landschap, en veel bossen links en rechts. Een voordeel gemiddeld bijna altijd 100km per uur kunnen rijden.
Vandaag heb ik weer heel wat water gezien, het is hier tenslotte het land van de 1000 meren.
Helaas heb ik niet alleen water gezien links en rechts van me maar ook veel water dat uit de hemelsluizen kwam. Kwam daarbij dat de temperatuur nog met een graadje daaldje, waardoor ik het op den duur behoorlijk frisjes kreeg.
Enkele keren gestopt voor een koffieke om op te warmen. Morgen toch maar een laagje extra aandoen, en de wintervoering in de broek steken.
S'middags kan je hier in veel Tankstations voor een 10€ een behoorlijke lunch krijgen. En meteen maar inkopen gedaan voor s'avonds.
Voor de rest heb ik vandaag veel kms afgelegd, ongeveer 550km. Veel is er onderweg niet te zien, behalve dan dat ik dit tegenkwam.






Hierna heb ik m'n babbeltrees weer een camping laten zoeken, en kwam ik uit bij deze



Een grotere hut met een stapelbed, keukentje en een ting.
De Eigenaar, een oude man die enkel Fins sprak. Het was komisch om te zien hoe we met gebarentaal en tekeningskes uiteindelijk alles hadden geregeld.
Doordat ik redelijk koud had, heb ik eerst de verwarming in de hut vollenbak gezet, en als het er warm genoeg was, m'n motopak uitgedaan.
Ik was de enige gast op de deze camping, en mag gerust zeggen het was er rustig. Gelukkig hadden de douches warm water.

Morgen richting Rovaniemi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten