dinsdag 14 juni 2016

Dag 9 De Noordkaap


Vandaag zal ik de Noordkaap bereiken, maar eerst ontbijt in Hotel Skaidi, leuk hotel, rustig gelegen, zwembad, en een uitgebreid ontbijt en een grote kamer.
Om 9hr zat ik op de moto.
Omdat de eerste week zo vlot ging was ik eigenlijk een dag te vroeg, en had ik gisteren al aan de Noordkaap kunnen staan. Ik heb nog gebeld met de Camping of ik m'n boeking kon wijzigen, maar helaas dat ging niet. Daarom eerst dus naar Skaidi.
Vandaag dan eerst naar Hammerfest, wat normaal voor morgen zou zijn. Waar ken ik dat ook weer van.................. hebben ze daar niet zo een festivalleke of zoiets????
Na 5km kwam ik wegenwerken tegen, het verkeer werd geregeld door een voorrij auto. Eerst moest er nog een colonne van de andere kant komen, dus na bijna 10min was het onze toer, en ging het in colonne richting hammerfest. 7km achter een rij auto's tegen 25km per uur op ne gravelweg, met dikke keien. Ik ken leukere dingen om te doen met een volgeladen moto.
En ik moest nog eens terug ook, ah ja want Hammerfest ligt op het einde van de weg die ik nu nam.
Gelukkig was de rest van de weg erheen geen straf, en heb Strommetje nog eens lekker laten grommen. Vandaag m'n eerste tunnel van 2km. Op de terugweg heb ik de weg over de berg genomen, want dat had ik eerst ni gezien.
In Hammerfest kwam ik dit Pooldier tegen.


een bruggetje over een Fjord en de weg boven de tunnel.


 
 
Na de koffie in Hammerfest, dezelfde weg dus terug en dan richting de Noordkaap
 
In Hammerfest was het 10graden vandaag, onderweg naar de Kaap voelde ik de temperatuur zakken, en uiteindelijk zou het daar maar 4graden zijn.
Onderweg krijg je dan op een trouwens schitterende weg deze uitzichten.
 


 


ondertussen nog een beetje lichte regen en dan was ik aan mijn overnachtingsplaats voor deze nacht


Eén van de hutjes links is dat van mij voor een nacht.
Eerst bagage afladen, een beetje opwarmen, en dan naar de Noordkaap.
Eindelijk, het eerste doel van m'n reis komt eraan.

Aan de Noordkaap moet je eerst betalen, zo een 200 NOK. Je mag er dan wel 2 dagen voor rondlopen.
Vandaag op de kaap ook de 4000km van deze reis op de teller gezet.


En daar sta je dan na 4000km in de regen aan die Bol op de Noordkaap


Straks nog is terug rijden rond 2hr vannacht, het word hier momenteel toch niet donker, om nog een foto te gaan nemen met de Moto voor het Monument, want dat mag helaas niet als ze open zijn, anders ook niet, maar ja, wie gaat me tegenhouden ;-)

Ondertussen zit ik hier in m'n Hutje, met toch wifi en de radio op de achtergrond.
Daarnet m'n eten zelf gemaakt, want hier is geen restaurant.


Op het pakje zag het beter uit, maar het smaakte wel goed ;-) en zou begot niet weten wat ik naar binnen heb gespeeld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten