donderdag 23 juni 2016

Dag 18 Atlantic Road en meer


Om 7hr de wekker gezet, ontbijt was al op de kamer, ingepakt, eten en vertrekken.
Er stonden een paar lekkernijen op het programma vandaag.

Om 8hr de Strom gestart en op weg. Na een 5km een eerste ferry, kmoest maar 2min wachten.


Na het verlaten van de ferry ging het richting Kristiansund en de Atlantic road, volgens de Jeremy van Top Gear, weer ne super weg om te rijden. Hij heeft gelijk. ;-)



Tinternet staat vol met prachtige foto's van deze weg. Over deze brug heb ik nen Duitser met zijne RT zeker 4 keer zien overrijden terwijl zijn Madam foto's aan het pakken was. Ik heb het gefilmd ( hoop ik )
Daarna ging het langs een hoopje mooie bochtjes enz op weg naar de Trollstigenweg.
Ons Ann heeft hem beschreven als " tis precies de Stelvio " En ja, maar dan in een mooiere omgeving. Alleszins, ik had geluk, ik had maar 1 mobilhomeke voor mij, en die ben ik dan binnenkant linkse bocht voorbij kunnen gaan. Twas weer efkes wennen aan die haardspelbochtjes.



Toen ik boven kwam was het wel redelijk druk, ze hadden er juist 2 bussen japanners gelost, 1 bus Fritsen, en nog een bus met volk. Ne nest wielertoeristen heb ik ook gezien daar boven, en een stuk of 5 moto's. Op de Stelvio komen precies meer moto's ;-)


 Aan ne vriendelijke duitser even gevraagd om een fotoke te pakken. Joepie kunnen we dit ook weer afvinken van m'n lijstje. Trouwens die Duitser en zijn Madam waren al 4 weken onderweg, en hadden nog 4 weken te gaan met de moto. Het was een eenmalige super vakantie noemde ze het.
En de mijne zit er bijna op.

Daarna begin je dan aan de rest van de weg en dan word het een beetje fris. Beneden 21gr, en hier ne graad of 15 en ietsje verder dreef er nog ijs op het water en lag er nog behoorlijk wat sneeuw naast de weg.



 En dan waren we op weg naar de Geirangerfjord.
Ik had gekozen om door te rijden naar waar ik de Ferry kon nemen die door de Fjord vaart.
De uitzichten waren super.


Eerst wachten op de ferry, viel mee 20min.




Na de ferry direct enkele leuke hairpins en dan nog even een fotoke boven genomen.


Na al dit moois gaat het nu richting de Prykstolen, maar vanavond ben ik een nachtje hotelgast in dit geklasseerde gebouw uit 1850 dat al vele jaren dienst doet als Hotel.
Een mooi hotel helemaal ingericht zoals vroeger.
En het avond eten was ook weer super. Kijk al uit naar het ontbijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten