maandag 13 juni 2016

Dag 8 Nog 1 dag voor de Noordkaap



Het was gisteren avond nog wat, omdat we op 500mt van de grens met Rusland zaten had ik totaal geen GSM bereik. Lastig als je beloofd om het thuisfront op de hoogte te houden waar je naartoe gaat. Gelukkig heb ik een paar toffe collega's die Whatsapp gebruiken. WIFI had ik wel, dus een Whatsappje getstuurd, en gevraagd of ze even een sms konden sturen naar Ann en vragen om haar Whatsapp aan te zetten. Ik had er graag bij geweest, want dat is haar sterkste kant niet, maar uiteindelijk is alles gelukt.

Deze ochtend dan, opgestaan rond half 8, en rustig alles ingepakt. Eerst ontbijten en dan alles op de moto. ( Dacht ik ) Het ontbijt werd maar om 8.30 geserveerd. Dus eerst alles op de moto en dan nog even geduld. De vriendelijke dame liet me al wel binnen en koffie kon ik al krijgen.
Na het lekkere ontbijt uiteindelijk dan om 9.15hr op pad.

Deze keer ging het via E75 naar de E6 richting Lakselv. Vertrokken met mooi weer, en ong 14gr
maar ik moest enkele bergjes over richting Noordkaap. Ondanks dat de Hoogvlakte waar ik over moest maar 350mt boven zeeniveau ligt was daar de temp maar 5gr. Gelukkig had ik de wintervoering nog in het pak. maar was wel vertrokken met m'n zomerhandschoenen. Onderweg toch maar even gewisseld.

Meteen ook m'n eerste sneeuw gezien vandaan , en Rendieren kunnen fotograferen.





en vooral deze kwam ik ook tegen langs de kant van de weg.


Hij of zij stond langs de kant van de weg, er stopte ook een auto om een foto te maken, en tegen dat ik m'n camera vasthad was de Vos rustig in de berm gaan liggen.

En dan kwam ik dit bordje tegen onderweg


Het eerste Doel van de reis komt dichterbij. Maar dat is voor morgen dus.

Vandaag een hotelletje geboekt met Zwembad Sauna en een restaurant dat ook eens s'avonds open is.

Daarnet een lekkere Entrecote gaan eten.

Morgen geen berichtje, want ik heb waarschijnlijk geen Wifi aan de kaap.
we zien wel

grtz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten