woensdag 15 juni 2016

Dag 10 en een stukje dag 9


Zoals gezegd ben ik vannacht nog even over en weer geweest naar de Bol van de Kaap.
De wekker gezet om 2hr, ik keek uit het raam, Regen en Véél wind. Pfffff nog is kijken op de lokale buienradar, en het zou zo rond 4hr moeten beteren.
Dan maar terug m'n bed in en de wekker opnieuw gezet.
4hr terug wakker, en het was beter buiten, vlug motorpak aan, helm op en stillekes vertrekken. m'n buren in de andere hutjes sliepen nog. Het terrein liep wat naar beneden, dus de moto laten bollen en pas gestart als ik op de baan was. 10min later reed ik het Noordkaap plateau op langs de Bus ingang, zo kon ik recht naar de Bol rijden. De Parking stond vol met Campers en Sleurhutten, maar aan de Bol was ik helemaal alleen. Vlakke steen zoeken om de zijpoot op te planten, en fotokes trekken.
Het was er nog steeds Koud zo een 2 a 3 gr denk ik.

 
 
Ook nog eentje met de camera op statief en timer zodat ik er zelf ook opsta
 
 
 
Meteen dit monument ook even op de gevoelige plaat.
 

Terug naar m'n hutje en m'n bed.
De wekker gezet rond 8hr zodat ik rustig kon ontbijten.

Ondertussen bleef het maar regenen en waaien. Ik wilde eigenlijk nog een keertje terug rijden voor een koffieke, maar ben uiteindelijk terug zuidwaarts gegaan.
Eindbestemming voor vandaag ALTA.
Eerst dus de E69 terug tot aan de E6, en nog een koffiestop gemaakt in Honningsvag waar ik meteen ben gaan tanken.
Onderweg nog een Tunneltje om terug op het vaste land te geraken.


Dalings en stijgingspercentage van 9%, en dan kom je daar Fietsers in tegen die ook naar de Kaap onderweg zijn.
Respect voor die mannen en Vrouwen met hun fietsen volgepakt met bagage.
Ik kan je vertellen dat die laatste 100km naar de kaap met de fiets in dit weer geen lachertje is.

Zal ik het wel met de moto doen ;-)

De E6 loopt van Noord naar Zuid door Noorwegen en is eigenlijk de grote doorgangsweg. Veel verkeer, alhoewel, wat is veel verkeer hier in het noorden ? ? Het was ietsje drukker dan wat ik in Finland gewoon was geweest. En dan nog rij je dikwijls alleen op de Baan.


Ergens onderweg op de E6 richting Alta.

Veel was er onderweg niet te beleven, maar vanaf morgen gaat het richting Fjorden, Lofoten en Vesteralen.

Daar zou het heel schoon zijn, en ga ik op aanraden proberen om de E6 zoveel mogelijk te mijden.

De komende 2 dagen zit ik waarschijnlijk weer in een Hytter en heb dan misschien geen Wifi voor een vervolg...........

Oh ja, ik zit vandaag dit blogje te schrijven met dit uitzicht :-)



Tot......................









Geen opmerkingen:

Een reactie posten