woensdag 8 juni 2016

Dag 3 op weg naar Stockholm


Vannacht heel goed geslapen op de hjalmargarden camping in Lappe.
Ik had deze geboekt via Booking.com en had er meteen ook een ontbijt bij geboekt.
In tegenstelling tot het restaurant, was dit wel aanwezig. Het stonds zelfs al klaar de avond voordien.
Dus deze ochtend rustig gaan ontbijten, koffie gezet, dan alles ingepakt en de bagage terug op de moto geplaatst.
Om 9hr kon ik uitchecken en vertrekken.
De dame van de receptie vroeg me of alles in orde was? ja hoor geen probleem, alleen jammer van het restaurant dat gesloten was, zei ik haar. Sorry was haar antwoord.
Maar bij het afrekenen merkte ik dat ze het ontbijt niet mee heeft aangerekend. Karma noemt zoiets zeker ;-)

Dus ik op weg richting Stockholm, vandaag een ritje van ongeveer 200km, volgens m'n babbeltrees 3,5hr rijden. Het zou dus een vrij rustig ritje worden vandaag.
Alleen het was redelijk bewolkt en winderig.
En ja hoor vandaag m'n eerste regenbui gehad, ongeveer een dik uur in de plensregen gereden.
Maar zoals het spreekwoord zegt, na regen komt............ juist zonneschijn.

 
 
dus na een tijdje werden de wegen terug droger en werd het tijd om iets te gaan eten, en dan verscheen daar een grote M boven op een paal, het werd dus een Mc Donaldje.
 
Na de spons van de MC terug verder richting Stockholm. Ik merkte wel dat het hier stevig druk werd op de baan. De laatste 40km voor Stockholm ben ik de snelweg opgegaan, maar daar was het ook heel druk. En zeker in de Stad was het niet te doen, maar ja ik moest m'n trees wel volgen want die wist de weg naar de Ferry.
 
Ik had eerst nog de intentie om het ABBA museum te gaan bezoeken, maar vanwege de drukte in de stad heb ik dit helaas niet gedaan. ( tja nu zal ik zeker nog eens moeten terugkomen ;-) )
 
Uiteindelijk de Ferry terminal gevonden en ingecheckt voor de cruise naar Helsinki
 

Deze keer was ik de enige moto op de Ferry.
Ondertussen zit ik op de Boot van Stena Line m'n blogje te schrijven. Uitkijkend over ontelbare eilandjes die links en rechts voorbij schuiven.
Daarnet naar het buffet geweest, en het was wel komisch om te zien, hoe de massa daar het eten aanviel. Ze hebben hier ook 1 of 2 bussen Japanners of toch zoiets opgeladen. En als je dan weet dat hier in het buffet restaurant bier en wijn onbeperkt inbegrepen is in de prijs................ Juist ja , ne nest van die zatte tippen aan boord :-)

Oh ja gisteren tijdens het schrijven van m'n blog nog een Vos gezien op de Camping. En Vandaag m'n eerste Eland gezien



Althans dit bordje, even ervoor stond er een bord dat er de afgelopen jaren op deze weg er al 64 zijn gestorven door te snelle chauffeurs. Jammer, ik heb het alleszins rustig aangedaan, en heb genoten van de mooie omgeving en uitzichten.


Tot morgen


 
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten