zondag 12 juni 2016

Dag 7 op weg naar het Noorden


Vandaag zijn we reeds 7 dagen onderweg, nog 2 weken voor de boeg.

Deze ochtend vertrokken met een stevig ontbijt achter de kiezen. Opnieuw de Poolcirkel overgestoken en dan richting Kirkennes in Noorwegen. De Gps gaf aan 566 km tot aan de Barenthzee. Ik zal wel zien hoever ik zou geraken.
Om 8.30 vertrokken en de E75 opgedraaid, een 2 vaksbaan waar je 100 mag, en dat ging dus weer vlot vooruit. Na 200km ging het de de 971 op, weer een pareltje van een weg, Weinig verkeer, mooie uitzichten en mooie slingerende bochten dwars door Lapland. Volgens de Gps zou ik rond 16hr aankomen aan m'n hotel. Eigenlijk heb ik onderweg weer genoten van een superdag met goed weer en geen regen deze keer. Plots was ik de grens met Noorwegen voorbij en doemde de eerste Fjord voor me op. Het wegdek was ruwer, en met meer beschadigingen in het asfalt. Maar je mag hier toch maar Max 80, dus het word even Aanpassen vanaf nu.

Maar we zijn er Bijna, en nu wordt het genieten.
Aangekomen aan het Hotel moest ik snel zijn om te eten want de keuken ging dicht om 5hr.
Dus eerst eten, en dan uitpakken.  Ondertussen was het nog maar 5hr en wou nog graag naar Grense Jacobselv. Het Noordelijkste grensgebied tussen Noorwegen en Rusland. Trouwens m'n hotel ligt op 500mt van de Russische grens.
De weg naar Grense Jacobselv was iets langer dan verwacht, nl 45km heen en dan nog eens terug. Dus vandaag heb ik alles bij elkaar 610km gereden.
De volgende dagen zal het iets minder zijn denk.



het gearcceerde gedeelte op de gps is Rusland. En de raam op de hoek is mijn kamer.


Onderweg kom je dan dit bordje tegen op weg naar GJ



Een Fjordje onderweg, een foto genomen met de camera op de moto gemonteerd.



en dan eindelijk de Barenthsea.

Morgen gaat het richting de Noordkaap, maar dat is pas voor Dinsdag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten