vrijdag 17 juni 2016

Dag 12 verder op weg naar Tromso


Gisteren had ik tot doel om in Tromso te geraken, maar het weer was een beetje spelbreker.

Vandaag dus opgestaan met goed weer en rond Half 9 was ik weer gepakt en gezakt op weg.
Normaal ging ik in Olderdalen de ferry nemen naar Lyngseidet om zo voor naar Tromso te rijden.
Maar het was goed weer en was maar 120km van Tromso verwijderd.
Gezien ik toch naar hier ben gekomen om te rijden en niet te varen, heb ik maar gekozen voor de lange weg rond de Fjorden. En dat levert deze mooie plaatjes op





Onderweg zie je dan de Ferry boot passeren.


Het haventje van Lyngseidet


En ik heb ze gevonden, de Pub waar ik volgens den Tony ( ne klant van den desco ) iets moest gaan eten en drinken. Het was half 12, en nog gesloten. Jammer dus, want ik had er graag éne op zijn rekening gezet ;-) want maandag zou hij daar aankomen.

Onderweg nog een ferry genomen, daar kon ik niet anders ;-)




En dan Tromso.

Meer dan een uur verloren en rondgereden in deze stad, pokkedruk, en geen enkele camping die nog Hytters had, er was een hondenshow, en nog een groot evenement te doen, en bijna alles was volzet.
Een hotelkamer had nog gekund, maar niet aan 175€. Je leest het goed, prijs voor 1 nacht WEL MET Ontbijt, maar GEEN parking.


Deze had ik graag eens bezocht, maar helaas......................


en dan door de drukte en het verkeerd rijden en campings te zoeken heb ik uiteindelijk deze 3 keer overgereden.

Uiteindelijk ben ik dan doorgereden en de route van de volgende dag al voor een deel gereden.
Twas precies of er geen campings meer waren, na 130km nog niets, en nog wa regen op m'n dak.
Uiteindelijk zit ik nu in een hotel voor een schappelijke prijs in een dorpje met de naam Bardufoss.

Morgen een kort ritje naar Andenes waar ik ons Ann gaan zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten